14.3.13

Lunchpromenad

Håller på att bli knäpp på jobbet emellanåt. 75% av alla kunder gnäller på vädret. Varje dag. Det är för kallt, för blåsigt, för mycket snö. Sedan mitt i allt är det för varmt, klottigt och för lite snö. Tror ni att kunderna är nöjda sedan i sommar? Absolut inte. Då är det för varmt, för kvavt, gräsmattan torkar bort, för lite soliga dagar osv osv. Listan kunde göras hur lång som helst. Och jag håller på att bli galen på alla som orkar gnälla om vädret när det endå inte går att påverka.

Idag har största delen av kunderna gnällt på att det är kallt. Jag bestämde mig iallafall för att ta en promenad på matpausen. Mätaren visade -8, vilket i min värld inte är speciellt kallt. Promenerade iväg ner till stranden (där det faktist kom några vindpustar) och bara njöt av solen. 40 minuters solskenspromenad gjorde susen åt trötta ben från gårdagens bodyattack :) men rosiga kinder och nytankad energi ska jag väl orka höra på lite mer gnäll om vädret resten av dagen ;P
Det finns inget dåligt väder - bara dåliga kläder :)

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar