2.2.13

lördagssvammel

Eldat ris idag igen. Helt otroligt hur röklukten drar in i kläderna och håret (!!). Fast man har duschat känner man sig riktit ofräsch ännu. Kan bero på att man ska undvika schampo i hårförlängningarna. Känns som om idag skulle ha varit en bra dag för ett undantag.

Var så slut när vi kom hem att jag inte fått gjort något alls ikväll. Okej där ljög jag. Städade faktist övre våningen i Egons bur (lyxkanin med våningsbur :P). Kaniner är ju så smarta att 'behoven' har sin egen plats i buren. Har inte en enda gång behövt städa nedre våningen :)

Blev hungrig och bestämde mig för att pröva ett nytt recept; proteinpannkaka, skulle kanske hellre kalla den plätt eftersom den stektes i stekpanna. Men säger receptet pannkaka så är det säkert en pannkaka (svenskt recept ofc, de vet inte vad de pratar om på andra sidan vattnet) :P anyway, den var SKITÄCKLIG, sköljde ner den med en banan och 1/2 dl blåbär :D

Har suttit och vridit och vänt på husritningen jag fick igår. Hittar inga 'fel' så det tyder väl på att husritaren gjort ett bra jobb :)

Hittade en kul bild på instagram, den handlade om kvinnor och bilparkering. Jag hade någon form av föreläsning åt sambon om att kvinnor överlag (inte alla förståss) är ganska dåliga på att parkera, men jag förstår inte varför, det är ju lätt som en plätt. Sambon svarar då: 'men to e jo bra på ALLT'. Jag kunde inte annat än gapskratta, mina kollegor brukar nämligen reta mig för att jag 'kan allt' :D

På facebook snurrar ett 'kedjebrev' nu där man ska byta sin profilbild till en minst 5 år gammal bild på sig själv. Här är iaf min nya profilbild, tagen för snart 23 år sedan :)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar