4.1.13

Nytt år, och massor med möjligheter

Hej!

Kul att Du kikar in! 
På denhär bloggen kommer jag att dokumentera vårt husbygge, mest för min egen skull så att jag senare kommer ihåg vad som har hänt, men också så att nära och kära ska få följa med på 'resan'.
Kan hända att det dyker upp ett eller annat inlägg om helt andra saker också :P

Letandet efter en tomt / ett hus har pågått i över 2 år. Men när det handlar om en så stor sak som ett eget hus vill man ju inte köpa första bästa, det ska kännas rätt.
02.11.2012 blev vi (jag och sambon) ägare till en tomt på 1,63ha. En helt underbar skogstomt i min älskade hemby. 
Efter 4 år i hyreslägenhet på en ort där man knappt känner någon ska det bli så otroligt skönt att 'komma hem' igen. Kan knappt vänta, även om jag vet att det är en lång väg kvar.

01.01.2013 drog vi igång med röjningsarbete på tomten. Jag, sambon, pappa och mamma. Fast egentligen tjuvstartade sambon redan dagen innan.





6 kommentarer:

  1. Anonym4/1/13

    nej nej böri int me na bloggas nu :) / jakob

    SvaraRadera
  2. iss int nu.. ! du kan hamn i slavarbeit om int du e snäll :D

    SvaraRadera
  3. Oj va kul att man får föja med här på bloggen ert bygge ! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. jamen visst :) kul att du också hitta hit :)

      Radera
  4. Vikken bossian kaar...me motorsåg och allt :) Kul att få läsa om bygget...

    SvaraRadera
    Svar
    1. hihih :) jaa, vi måsta ge an en motorsåg, an blev lite för ivrig me röjsågen så e blev så myki ti städ opp efter an ;)

      Radera