6.6.13

KISS

I måndags hoppade vi (jag, Martin, syster och Julia) i bilen och körde ner till huvudstaden. Framme i Helsingfors hann vi bara lämna våra väskor på hotellet, hitta en parkeringsplats och snabbt byta kläder innan vi traskade iväg till Hartwall Areena och KISS konserten. Vet inte hur man med ord beskriver konserten. Vilken jäkla show. Det måste helt enkelt upplevas :D Bör nämnas att KISS hade satsat ca. 4 miljoner euro på rekvisita till turneringen. GALET! Det är förresten kanske det bästa ordet att beskriva hela kalaset med :D Trötta med nöjda gick vi tillbaka till hotellet. (Blev promenerat över 15km i 'dåliga' skor denhär dagen, AJ mina fötter.)

När vi vaknat tog jag en snabbdusch innan vi gick ner till frukostbuffen. Åt som om jag aldrig hade sett mat förr. Traskade runt på stan, man 'måste' ju shoppa när man för en gångs skull befinner sig i en storstad. Vem försökte jag lura?! Jag hatar fortfarande shopping och storstäder. Köpte endå en löpare från Moomin Shop och ett vätskebälte från Stadium. Tröttnade på storstan och for ut till Högholmen. Riktigt lungt och gemytligt enda tills vi blev anfallna av en Vitkindad gås. I hate birds. For och åt en sen middag och sov en stund i bilen medan vi väntade på att flickornas konsert (3 Doors Down) skulle sluta. Jag fick den stora äran att köra hem mitt i natten. Huvudet landade på egen kudde kring 05 på morgonen. (Totalt över 10km i samma 'dåliga' skor.)

Spenderade största delen av gårdagen med Mici och lilla W. Drack kaffe och var ute på vagnpromenad.
Kom hem, åt och slappade på balkongen i en timme innan det var dags att byta till springkläder och dra ut på traditionell onsdagslänk med Mia. Blev en ganska kort länk på grund av sömnbrist och stela vadmuskler.

Idag var jag i gymmet för första gången på 9 (!!!) dagar. Har haft så mycket annat på gång att det inte har funnits tid. Men det var nog välbehövlig vila för kroppen. Gick fruktansvärt bra idag, fick riktigt bra kontakt med ryggen (vilket jag inte alls hade senast). Nöjd och glad.

Sista dagen på Fotocenter imorgon. Som sagt, ska bli riktigt roligt och spännande med nya utmaningar. Men idag kände jag mig för första gången lite vemodig. Tänk att jag faktist kommer att lämna stället som jag spenderat 5 dagar i veckan på i 5 års tid.

Och om någon undrar så anmälde jag mig till Dance och Kuntobaletti (what went wrong??!).

Såhär såg det ut på tomten igår. Får nog döpa om tomten till bygget snart ;P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar