14.6.13

Nespresso

Första veckannya jobbet är förbi. Allt har gått riktigt bra förutom idag när jag skulle 'reparera' en häftapparat som hakat upp sig. Ni kan ju gissa hur den historien slutade?! Japp, jag stansade mig själv i tummen. Tummen upp Becka!! Jag börjar känna mig ganska hemma och trivs riktigt bra. Trodde först att jag bara skulle fungera som receptionist, men mitt i allt har jag pappersarbete också, I like, så utan sysselsättning lär jag inte bli :) Enda minuset är nog arbetsskjortorna (shockrosa eller mörklila), mina favoritfärger!

Har onsdagslänkat med Mia och igårkväll stod två timmar zumba på schemat. Andra gången i mitt liv! Har fortfarande jättesvårt att gå på timmar där instuktörerna står vända mot en. Hade svårt att hänga med emellanåt och vissa koreografier var inte speciellt nybörjarvänliga. Men jag gjorde mitt bästa och förbrände 1164 kcal (tänk om jag hade hängt med och kunnat ge 100% hela tiden :P). Tack moster och Anna.

Saknar Kipinä och mina danslektioner. I augusti drar timmarna igång igen. Can't wait :D

Igår när jag kom hem hade sambon hämtat ut ett efterlängtat paket från posten. Nämligen kaffemaskinen jag vann från Radio NRJ för en månad sedan. Nespresso Citiz and Milk. Ikväll har vi testkört. Cappuccino och Latte Macchiato. Helt ok. Tar väl en stund innan man har hittat sina favoriter :P

Nyaste tillskottet i kusinskaran anlände i onsdags. Är så fruktansvärt nyfiken på vad det är för en liten fröken. Mina älskade kusiner, ni betyder så otroligt mycket för mig <3 (Ska smita in med lite presenter åt småtjejerna någon dag :D)


Här står den då, aldeles malplacerad i vårt kök :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar