10.6.13

Helgen + Första dan på nya jobbet

Helgen gick allt för fort. Hade tänkt ta det lungt och ladda batterierna inför måndagens jobbyte. Tji fick jag. Gymmade och arbetade på bygget aldeles ensam på lördagen. Multitasking är fantastiskt, spika styroxskivor och bli solbränd samtidigt ;) 
Styrde sedan vidare mot Sanna. Badade balju / tunna / hottub / tabbin (kärt barn har många namn), gjorde oss fina och drog iväg till stan på äventyr. Satt nere vid vattnet och smuttade på lite rosé och var med om några incidenter på samma gång, t.ex ett fastkladdat tuggummi under skorna, en sprutande lonkero och rosé på vita tröjan. Vinglade runt halva stan men hamnade sist och slutligen på Waild. Dansade hela natten lång och drack lite för många 'Mummon tohveli'. Stupade i säng vid halv 4. Behöver jag berätta att gårdagen var en ganska seg historia?! Låg på gräsmattan hos mamma och pappa och läste en bok i några timmar innan jag förflyttade mig till egen balkong.






Idag har jag varit första dagen på mitt nya jobb. Började först 11.00, men steg endå upp 'vanlig' tid (6.30), åt frukost och drog iväg till Hankmo för att gymma före jobbet
Är helt slut. Massor att lära sig och massor att komma ihåg. Av gammal vana vill man nästan svara 'Fotocenter' i telefonen, hahah, tar väl en stund innan man vänjer sig. Känns lite konstigt också att ha 'dresscode' på jobbet vilket jag inte är van med, men samtidigt skönt, man behöver aldrig ha klädpanik på mornarna. Känner redan att dethär kommer att blir hur bra som helst :)

2 kommentarer: