13.4.13

Inte har vi brist på ved iaf

Nu får nog till och med jag börja acceptera att våren är här. Har hela veckan 'blundat' för alla vårtecken och hoppats hoppats på minusgrader bara nåååågra dagar till. Men ännu har jag inte riktit gett upp, säsongsavslutning i Simpsiö imorgon, då ska jag en sista gång ställa mig på min älskade Burton, njuta och låtsas att det är mitt i vintern ;)
I väntan på nästa vinter har jag ju husbygget att fundera på, så utan sysselsättning blir jag nog inte :)

Idag har dagen spenderats på tomten. Vet inte hur många gånger jag har fått frågan 'Är ni inte färdiga ÄNNU heller?' Men nu var det ju på det sättet att jag (vi) släpper inga skogsmaskiner på tomten, utan allt görs för hand, det tar sin tid, det är fysiskt tungt, men SÅÅ värt allt slit.

Många gånger har jag också funderat på vad vi ska göra av all ved. Då får man oftast fiffiga kommentarer som 'det eldar ni ju upp på en vinter eller två'. LYCKA TILL säger jag :P Varje stock är 2,5m. Räcker nog lite längre än en vinter skulle jag tro ;P Har dessutom en stor del av tomten att glesa ur ännu. Bör också tilläggas att svärföräldrarna har hämtat en del (3 överfulla släpkärror om jag inte minns fel) :P


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar