16.10.13

Ledig dag!

Idag har jag haft ledig dag från jobbet (ska jobba lördag). Väckning 06.15. Börjde dagen med morgonshopping på Lantbrukshandeln här i byn. Därifrån for vi direkt vidare till vårt blivande hem. Elektrikern var och kikade en sväng. Rörmokaren grejade i grovkök och badrum på förmiddagen och en 'ventlilationsgubbe' (har säkert någon finare titel han också) har dragit en hel massa rör i vårt tak hela dagen. Själv har jag mest vinglat omkring och känt mig obehövlig. Eller okej, jag stiftade nog fast papper (fuktspärr / luftspärr?) på övrevåningen. Hade egentligen inte så mycket att göra, hade nog kunnat stifta mera papper men då hade jag bara trillat ivägen för ventilationsgubben så jag bestämde mig för att ta en gympaus och sedan kaffepaus med syster :)

For från bygget ovanligt tidigt idag. Bytte däck på Einar, så nu får snön gärna komma för min del :D På tal om däck så har jag världens knäppaste problem!! Ventilkorkarna på mina vinterdäck har kärvat fast. WTF! Intresseklubben antecknar, visst!?

Mia kom ut på en pratstund och kvällste och sedan dök även lillasyster upp :) 







 

2 kommentarer:

  1. Wtf, händ samma sak me ventilkorkan på rovern då papp å brorsan la på vinterringan å... Men dom fick ti sist loss dom haha! :D

    SvaraRadera
  2. va har di för magic touch? :P fö mina låsar int.. :/

    SvaraRadera