6.1.13

Träningsvärk och sämsta dagen i snowboardens historia

Har sån fruktansvärd träningsvärk i mina trapeziusmuskler från igår. Har tydligen inte tränat dem ordentligt tidigare. :P 
Behövs nog ingen extra träning efter en dag i skogen.

Idag for vi iväg på snowboardäventyr. Men dagen får nog klassas som den sämsta i snowboardens historia. 
Note to myself: (alla som inte är insatta i snowboard kan hoppa vidare till nästa stycke) När du vaxar en V-Rocker, vaxa INTE ändorna. Min snowboard är så (ursäkta ordvalet) jävla hal att jag inte har kunnat göra någonting annat än åka upp med liften och ner för backen. Folk brukar fråga hur vi orka åka på ett sånt litet ställe varje helg. MEN vi åker ju inte bara rakt ner, utan vi försöker lära oss en massa 'Ground tricks'. Jag som normalt brukar vara riktit duktig på t.ex Waddle hade så hal bräda att det for mera bakåt än framåt. När jag skulle öva på butter tricks halkade brädan bara undan och jag landade på svanskotan. Så idag har jag åkt upp och ner för backen utan att leka, SKITTRÅKIGT! Behöver jag berätta att det blev en kort dag i backen?!

Nu håller vi på att laga morgondagens lunch. Kycklingfiléer, morötter och lök. Namii! :)





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar